Publicações – 2025


Aissa, W.; Amaro, Raquel; Antunes, D.; Bañeras-Roux, T.; Baptista, J.; Catala, A.; Correia, L.; François, T.; Garcia, M.; Izquierdo, M.; Mamede, N.; Martins, V.; Neves, M.; Ribeiro, E.; Rodriguez, S.; Vanzeveren, E. (2025). The iRead4Skills Intelligent Complexity Analyzer. In: Proceedings of the 2025 Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing (EMNLP 2025) – System demonstrations, November 5, 2025, Suzhou, China. Association for Computational Linguistics, pp. 73-84.

Amaro, Raquel; Baptista J.; Blanco, X.; Clément, F.; Correia, L.; Duarte, R.; François, T.; Garcia, M.; Leite, Ana (2025). D1.6 iRead4Skills Periodic Report 2. iRead4Skills – Intelligent Intelligent Reading Improvement System for Fundamental and Transversal Skills Development [report], Lisbon, p. 7.

Amaro, Raquel; Barbu Mititelu, V.; Gioulic, V.; Koevad, S.; Korvele, G.; Lobzhanidzef, I.; Valunaite Oleskeviciene, G. (no prelo). MWE lexicons in NLP tasks: a survey. In: V. Barbu Mititelu, V. Giouli, eds., MWE Lexicons, series Phraseology and Multiword Expressions. Language Science Press.

Amaro, Raquel; Correia, Susana; Monteiro, Ricardo; Pintard, A.; Moutinho, Michell; Barbosa, Sílvia (no prelo). Framework of Textual Complexity for Low-Literacy Adults: Levels and Descriptors within the iRead4skill Project. Langue(s) & Parole, (10). ISSN 2466-7757.

Bandeira, Bruna (2025). Figurações do agir docente e concepções dos conhecimentos linguísticos na formação inicial de professores de língua portuguesa no Brasil. Doutoramento em Linguística do Texto e do Discurso. Orient.: Antónia Coutinho. Universidade NOVA de Lisboa.

Batalha, Joana; Cardoso, Adriana; Costa, Ana Luísa; Rodrigues, Sónia; Sebastião, Isabel (2025). Variação linguística em sala de aula: conceções de futuros professores e professores em exercícioRevista da Associação Portuguesa de Linguística, (12), pp. 39-59. ISSN 2183-9077.

Boléo, A.; Estrela, Antónia; Silva, S. (2025). Testes de Português B1/B2. Lidel. ISBN 978-989-752-937-5.

Braz, Ana (no prelo). A gradação da crítica no discurso parlamentar português: entre ironia, sarcasmo e humor. Redis: Revista de Estudos do Discurso. ISSN 2183-3958.

Caetano, Maria do Céu (no prelo). Capítulo 1539. In: J. Pintassilgo, et al., eds., História Global da Educação em Portugal. Lisboa: Editora Temas & Debates.

Caetano, Maria do Céu (no prelo). Designação da naturalidade de norte a sul de Portugal através da sufixação. Revista Galega de Filoloxía, 26. ISSN 1576-2661.

Caetano, Maria do Céu; Guilherme, Ana; Souto, Ana Sofia; Bandeira, Bruna; Rebelo, Carlos (2025). GRATO 2025 – Livro de Resumos. CLUNL | NOVA FCSH.

Cardoso, A.; Batalha, Joana; Alexandre, N., eds (2025). Linguística e educação – variação linguística nas escolas portuguesasRevista da Associação Portuguesa de Linguística, (12). ISSN 2183-9077.

Carreira, Alexandre; Afonso, Ana; Canelas, Ana Matilde; Bragança, Bruna; Miguel, Joana; Matos, João; Ribeiro, Maria; Monteiro, Ricardo; Pereira, Ronan (2025). XIX Fórum de Partilha Linguística: Livro de Resumos. Lisboa: NOVA FCSH | CLUNL. ISBN 978-989-54081-7-7.

Castelo, A.; Fiéis, Alexandra; Silvano, P., eds. (2025). Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (13). ISSN 2183-9077.

Chang, T. A., Arnett, C., Eldesokey, A., Sadallah, A., Kashar, A., Daud, A., Olanihun, A. G., Mohammed, A. L., Praise, A., Sharma, A. M., Gupta, A., Iyigun, A., Simplício, A., Essouaied, A., Chorana, A., Eppa, A., Oladipo, A., Ramesh, A., Dorkin, A., . . . Xavier, Yolanda (2025, preprint). Global PIQA: Evaluating physical commonsense reasoning across 100+ languages and cultures. Zenodo.

Correia, Susana; Rato, A.; Ge, Yuxin; Fernandes, João Dinis; Kachlicka, M.; Saito, K.; Rebuschat, P. (2025). Effects of phonetic training and cognitive aptitude on the perception and production of non-native speech contrastsStudies in Second Language Acquisition, 47(1), pp. 440 -457. ISSN 0272-2631; e-ISSN 1470-1545.

Costa, Rute (no prelo). Exploring Terminology and Specialised Lexicography Today. In: R. H. Gouws, A. Lobenstein-Reichmann, eds., Lexicographica: Lexicographical-Grammatical Perspectives. Berlin / Boston: De Gruyter.

Costa, Rute (no prelo). Terminological and Specialised Lexicographic Definitions: Navigation Connotation and Denotation. In: D. Gromann, V. Lusicky, B. Heinisch, eds., Tribute publication for Gerhard Budin. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag.

Costa, Rute (no prelo). Terminological standardisation and term formation. In: T. Roelcke, R. Breeze, J. Engberg, eds., Specialized Communication. An International Handbook. De Gruyter.

Costa, Rute (Guest Advisor) (2025). Linguistics and Digital Humanities [special issue of Cogent Arts & Humanities, Taylor & Francis]. e-ISSN 2331-1983.

Costa, Rute; Conceição, M. C. (no prelo). Shaping Terms: The Evolution of Terminology. The Portuguese case. In: R. Resi, F. Steurs, eds., Handbook of Terminology: Volume 4. Terminology planning in Europe. R. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins, pp. 680-695.

Costa, Rute; Ramos, Margarida (no prelo). Specialized collocations, Collection in Lexicography. In: I. Kosem, ed., International Encyclopedia of Language and Linguistics. Amsterdam: Elsevier. 3rd edition.

Costa, Rute; Ramos, Margarida; Canelas, Ana Matilde; Mouro, Ana (2025). Exploring Terminological Collocations in Biomedical Texts. In: F. Vezzani, G. Di Nunzio, E. Loupaki, G. Meditskos, M. Papoutsoglou, eds., Proceedings of the 4th International Conference on “Multilingual digital terminology today. Design, representation formats and management systems.” (MDTT 2025). CEUR Workshop Proceedings. ISSN 1613-0073.

Costa, Rute; Ramos, Margarida; Canelas, Ana Matilde; Mouro, Ana; Pellegrini, C.; Vezzani, Frederica; Bonato, V.; Nunzio, G. M. (2025). D6.5. Citizen science ans terminology: Methodology [report]. HEREDITARY, HetERogeneous sEmantic Data integration for the guT-bRain interplay, Lisboa.

Costa, Rute; Salgado, Ana (2025). Portuguese. In: I. Stavans, ed., Conversations on Dictionaries. Cambridge University Press, pp. 195-205. ISBN 978-1-009-39241-9.

Costa, Rute; Tallarico, G. (no prelo). The dynamics of new words and terms; building competence through, 1st ENEOLI Training School on Lexical Innovation, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade NOVA de Lisboa, June 9-13, 2025. Neologica, (20). ISSN 1965-2542.

Coutinho, Antónia (2025). Linguagem sensível ao género – ou a língua reinterpretadaex aequo, 51 [dossier: “Perspetivas interseccionais sobre violência contra populações especialmente vulneráveis”], pp. 99-115. e-ISSN 2184-0385.

Coutinho, Antónia (2025). O conhecimento da “língua em ação”: interpelações teóricas e didáticasDELTA: Documentação E Estudos Em Linguística Teórica E Aplicada, 41(1). e-ISSN 1678- 460X.

Coutinho, Antónia; Gonçalves, Matilde; Fidalgo, Marta; Teixeira, Carla; Souto, Ana Sofia; Bandeira, Bruna; Magalhães, Miguel, eds. (2025). 8.º Encontro Internacional do ISD: Livro de Resumos. Lisboa: CLUNL | NOVA FCSH.

Estrela, Antónia; Barroso Cruz, C. (2025). Inovação, prática e reflexão na educação contemporânea. Da Investigação às Práticas: Estudos de Natureza Educacional, 15(1), e452. e-ISSN 2182-1372.

Farina, A.; Dechamps, Christina (2025). Interculturalité et transculturalité dans un dispositif d’apprentissage hybride partagé pour l’enseignement du français langue étrangèreRevue TDFLE, (85), n/a. ISSN 2553-5994.

Faustino, Ana Rita (2025). Rethinking Teacher Feedback Literacy [Poster]. Encontro Ciência 2025, 9-11 julho 2025. NOVA SBE, Lisbon, Portugal.

Faustino, Ana Rita (2025). Noticing and bridging the gap: use and effect of corrective feedback in the foreign language classroom. Doutoramento em Linguística. Orient.: Ana Madeira; Ana Matos. Universidade NOVA de Lisboa.

Fiéis, Alexandra; Teixeira, Joana (2025). Does the Referential Hierarchy influence subject and object omission in L2 English? Evidence from European Portuguese speakers learning English. Isogloss. Open Journal of Romance Linguistics, 11(7), pp. 1-30. ISSN 2385-4138.

Fonseca, Ana Filipa (no prelo). Explanation and science communication reports in Portuguese. In: A. Rahal, ed., Research in Linguistics: Contributions from STaPs-21. Springer Berlin Heidelberg.

Ge, Yuxin; Correia, Susana; Dinis Fernandes, João; Hanson, K.; Rato, A.; Rebuschat, P. (no prelo). Does Phonetic Training Benefit Word Learning? Studies in Second Language Acquisition.

Ge, Yuxin; Correia, Susana; Lee, Y.-W.; Jin, Z.; Rothman, J.; Rebuschat, P. (2025). Statistical learning of foreign language words in younger and older adults. Bilingualism: Language and Cognition, 28(3), pp. 716-727. e-ISSN 1469-1841.

Ge, Yuxin; Monaghan, P.; Rebuschat, P. (2025). The role of phonology in non-native word learning: Evidence from cross-situational statistical learning. Bilingualism: Language and Cognition, 28(1), pp. 15-30. e-ISSN 1469-1841.

Gonçalves, Matilde (2025). Relações entre texto e gramática: compreensão do sentido textual e percurso didáticoDELTA: Documentação E Estudos Em Linguística Teórica E Aplicada, 41(1), n/a. e-ISSN 1678- 460X.

Gonçalves, R.; Madeira, Ana (no prelo). Exploring accessibility in direct object constructions in Santomean Portuguese: a spoken corpus-based study. Isogloss. Open Journal of Romance Linguistics. ISSN 2385-4138.

Gracia, J.; Žitnik, S; Ionov, M; Chiarcos, C; Gromann, D; Mambrini, F; Passarotti, M; Stellato, A; McCrae, J. P.; Sérasset, G.; Tchechmedjiev, A.; Carvalho, Sara; Labropoulou, P.; Costa, Rute (2025). MOOC on Linguistic Linked Data. In: E. Curry et al., eds., The Semantic Web. 22nd European Semantic Web Conference, ESWC 2025, Portoroz, Slovenia, June 1–5, 2025, Proceedings, Part II. Springer, pp. 157–173. ISBN 978-3-031-94577-9.

Gu, Wenjun; Xu, Y. (2025). Leitura em português II. Shanghai Foreign Language Education Press.

Guijarro Fuentes, P.; Madeira, Ana (2025). L2 Deficits or Delays? Acquisition of residual object drop in L2 Spanish. In: P. Barbosa, C. Flores, eds., Null Objects from a Crosslinguistic and Developmental Perspective. John Benjamins, pp. 171-204. ISBN 9789027220035.

Haipinge, Toivo; Amaro, Raquel (2025). A importância dos dicionários bilingues de línguas angolanas de origem bantu no sucesso escolar em AngolaRevista da Associação Portuguesa de Linguística, (13), pp. 142–167. ISSN 2183-9077.

Khan, A. F.; Ionov, M.; Marongiu, P.; Salgado, Ana (2025). A Lightweight String Based Method of Encoding Etymologies in Linked Data Lexical Resources. In: K.Gkirtzou, S. Zitnik, J. Gracia, D. Gromann, M. di Buono, J. Monti, M. Ionov, eds., Proceedings of the 5th Conference on Language, Data and Knowledge: Workshops. UniorPress, pp. 30-34. ISBN 978-88-6719-334-9.

Kogan, V. V.; Tavares, Gabriela (2025). Do Bilinguals Have the Edge? Exploring L3 Perception of European Portuguese Mid-Vowels by Ukrainian–Russian Speakers [Poster]. 34th Conference of the the European Second Language Association, Tromsø, Norway, 25-28 junho 2025.

Koven, M.; Marques, Isabelle Simões (no prelo). C sa ksé Bon !: Discursive Circulation of a Mock Language Slogan in the Heteroglossic Construction of Franco-Portuguese “Community”. Multilingua: Journal of Cross-Cultural and Interlanguage Communication (MULTI).

Koven, M.; Marques, Isabelle Simões (no prelo). Linguistic Anthropological Approaches to Portuguese in the diaspora. In: A. M. Carvalho, L. Oushiro, eds., The Oxford Handbook of Portuguese Language. Oxford: Oxford University Press.

Li, Xinyi; Teixeira, Joana; Lobo, Maria (2025). Subject-object asymmetries in the processing of European Portuguese cleft structures. Assessing the role of animacyIsogloss, 11(1), pp. 1-27. ISSN 2385-4138.

Lira, R.; Lobo, Maria; Corrêa, L. M. Sicuro (2025). Animacy and schooling in the production of null objects and accusative clitics in the acquisition of two varieties of Portuguese. In: P. Barbosa, C. Flores, eds., Null objects from a crosslinguistic and developmental perspective. John Benjamins, pp. 141-170. ISBN 9789027220035.

Magalhães, Miguel (2025). O comentário: da linguística do texto ao text mining. Doutoramento em Linguística do texto e do Discurso. Orient.: Matilde Gonçalves. Universidade NOVA de Lisboa.

Mason, Julie (2025). Beyond the Suprasegmental: Pedagogic Interventions to Aid Native-like Pronunciation in Advanced Speakers of English as a Foreign Language. Doutoramento em Linguística. Orient. Ana Madeira. Universidade NOVA de Lisboa.

Miguel, Joana; Veríssimo, J.; Barbosa, C.; Cardoso, S. (2025). Learning morphological rules across typical and atypical development [Poster]. 31st Architectures and Mechanisms for Language Processing (AMLaP 31), Prague, Czechia, 4-6 setembro 2025.

Mohamed, K.; Valentini, C.; Ralli, N.; Barros, S.; Löckinger, G.; Vezzani, Federica; Salgado, Ana; Zhang, Z.; Mahr, S.; Carvalho, Sara; Fleischmann, K.; Costa, Rute (2025). Terminology Management Meets AI: The ISO/TC 37/SC 3/WG 6 Initiative. In: K.Gkirtzou, S. Zitnik, J. Gracia, D. Gromann, M. di Buono, J. Monti, M. Ionov, eds., Proceedings of the 5th Conference on Language, Data and Knowledge: Workshops. UniorPress, pp. 30-34. ISBN 978-88-6719-334-9.

Monteiro, Ricardo; Correia, Susana; Amaro, Raquel; Moutinho, Michell; Barbosa, Sílvia; Reis, Maria Leonor (2025). Níveis e descritores de complexidade textual para adultos de baixa literacia: um referencial do projeto iRead4SkillsRevista da Associação Portuguesa de Linguística, (13), pp. 193-222. ISSN 2183-9077.

Mouro, Ana; Canelas, Ana Matilde; Ramos, Margarida; Costa, Rute (2025). Big Diagnoses, Small Humans: Making Neuro Concepts Child’s Play through Plain Language [Poster]. Citizen Science for Health 2025 Conference. From personal to global health – bridging communities through citizen science, Zurich, Switzerland, 6-7 novembro 2025.

Nikolova-Koleva, I.; Boytcheva, S.; Datseris, A.; Kantz, B.; Rodriguez, J.M.; Lovati, C.; Costa, Rute; Ramos, Margarida (2025). D4.9. Evidence-based Knowledge Base Creation: Initial Results [report]. HEREDITARY, HetERogeneous sEmantic Data integration for the guT-bRain interplay, Sofia, p. 54.

Pellegrini, G.; Lavati, C.; Costa, Rute; Ramanovych, A. (2025). D6.2. Health Social Lab Activities [report]. HEREDITARY, HetERogeneous sEmantic Data integration for the guT-bRain interplay, Milano, p. 23.

Pereira, Ronan; Rosa, Catarina; Silva, Mariana (2025). “Mas és português ou brasileiro?” Fatores individuais e influência fonológica no contacto entre variedades da língua portuguesaRevista da Associação Portuguesa de Linguística, (13), pp. 303–325. ISSN 2183-9077.

Pinto, R.; Teixeira, Carla; Pita, S. (no prelo). Argumentação e Literacia Cidadã: o género canção de intervenção em sala de aula. Indagatio Didactica. ISSN 1647-3582.

Ruas, Cláudia; Coutinho, Antónia; Gonçalves, Matilde (2025). Desconstrução de estereótipos de género no Ensino de Literatura: Uma abordagem pedagógica interventiva. In: A. G. Pinto, V. Anachoreta, A. Silva, X. Shi, E. Soares, eds., Mulheres no Discurso – Women in Discourse. Faculdade de Letras da Universidade do Porto.

Salgado, Ana; Costa, Rute; Romary, L.; Tasovac, T.; Khan, A. F.; Khemakhem, M.; Ramos, Margarida; Almeida, Bruno; Carvalho, Sara; Silva, R. (no prelo). Usage labelling in the Diccionario da Língua Portugueza by Morais Silva: a study of linguistic variation and knowledge construction. Terminology and Lexicography Research and Practice.  ISSN 1388-8455.

Salgado, Ana; Silva, R.; Humbley, J. (2025). ENEOLI Deliverable 1.3: The drafting of glosses as a mediation for equivalence [report]. CA22126 – European Network On Lexical Innovation (ENEOLI), p. 10.

Samalombo, Eugénia (2025). A Terminologia jurídico-administrativa em Angola: o caso do Secretariado do Conselho de Ministros – Angola. Doutoramento em Linguística – especialização em Lexicologia, Lexicografia e Terminologia. Orient.: Rute Costa. Universidade NOVA de Lisboa.

Santos, A. L.; Lobo, Maria; & Grolla, E. (no prelo). L1 Acquisition. In: A. M. Carvalho, L. Oushiro, eds., The Oxford Handbook of the Portuguese Language. Oxford University Press.

Seara, Isabel Roboredo; Dominguez, M. (2025). Resisting on social networks: digital discourses and their fighting toolsSynergies Italie, (21), pp. 121-147. ISSN 1724-0700; e-ISSN 2260-8087.

Silva, F.; Ramos, J.; Ponces de Carvalho, A.; Miguel, Joana (2025) Investigating the predictive role of early psychomotor development in later cognitive and linguistic performance: A preliminary exploration [Poster]. 77th OMEP World Conference, Bologna, Italy, julho 2025.

Silva, R.; Salgado, Ana; Humbley, J. (2025). ENEOLI Deliverable 1.2: Initial results of the candidate terms validation process – polylexical terms [report]. CA22126 – European Network on Lexical Innovation (ENEOLI), p. 55.

Sippel, Juliano (no prelo). Considerações sobre português L2 e produção editorial. POLISSEMA – Revista de Letras do ISCAP. ISSN 1645-1937.

Sippel, Juliano (2025). ELBT e desenvolvimento da competência escrita em manuais didáticos de PL2Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (13), pp. 326–346. ISSN 2183-9077.

Siqi, Z.; Rebuschat, P.; Monaghan, P.; Correia, Susana (2025). Individual differences in L2 speech segmentation: Evidence from auditory statistical learning [Poster]. The 34th Conference of the European Second Language Association (EuroSLA 34), UiT the Arctic University of Norway, Tromsø, Norway, 25-28 junho 2025.

Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala, & Miguel, J. (2025). Dicionário Terminológico de Terapia da Fala (3rd revised and expanded ed.). Papa-Letras.

Tallarico, G.; Costa, Rute; Salgado, Ana; Freixa, J.; Heylen, K.; Humbley, J.; Kernerman, I.; Klosa-Kückelhaus, A.; Ostroški Anić, A.; Vezzani, Federica; Balnat, V.; Božović, P.; Holdt, Š. A.; Woźniak-Żak, W. (2025). Lexicography and Neology: Building Bridges through a Multilingual Approach with ENEOLILexikos, 35, pp.294-317. e-ISSN 2224-0039.

Tavares, Gabriela (2025). Aquisição de vogais e acento de palavra de PLE por aprendentes húngaros ab initio [Poster]. II Jornadas de Estudos Portugueses, Universidade Aberta, Lisbon, Portugal, março 2025.

Tavares, Gabriela; Correia, Susana (2025). Acquisition of word stress in L2 : The role of L1 on the effectiveness of perceptual training [Poster]. 34th Conference of the the European Second Language Association, Tromsø, Norway, 25-28 junho 2025.

Tavares, Gabriela; Ge, Yuxin; Correia, Susana; Rebuschat, P. (2025). From meaning to sound: how word learning shapes non-native speech perceptionFrontiers in Psychology, 16, pp.1-17. ISSN 1664-1078.

Teixeira, Joana; Fiéis, Alexandra (2025). Aquisição de segunda língua e mudança linguística: o caso dos sujeitos nulosRevista da Associação Portuguesa de Linguística, (13), pp. 347–364. ISSN 2183-9077.

Teixeira, Joana; Fiéis, Alexandra; Madeira, Ana (2025). Are non-native speakers sensitive to microvariation in anaphora resolution? The case of Italian and Spanish learners of L2 European Portuguese. Linguistic Approaches to Bilingualism, 15(5), pp. 688-717. ISSN 1879-9264; e-ISSN 1879-9272.

Valada, Francisco Miguel; Correia, Susana; De Clercq, B.; Housen, A. (2025). Crosslinguistic difficulty assessed through perceptual assimilation and rated dissimilarity tasks [Poster]. 34th Conference of the the European Second Language Association, Tromsø, Norway, 25-28 junho 2025.

Vaz, Stephanie; Lobo, Maria; Lousada, M. (2025). (RE)CONTO: Instrumento de avaliação de narrativas orais para crianças falantes de português europeuRevista da Associação Portuguesa de Linguística, (13), pp. 365–380. ISSN 2183-9077.

Vezzani, Federica; Costa, Rute; Di Nunzio, G.; Piccini, S. (2025). Le sens de la polysémie en terminologie: propositions de représentationRepères-DORIF, october 2025 [thematic issue: “En termes de polysémie. Sens et polysémie dans les domaines de spécialité”], pp. 1-18. ISSN 2281-3020.

Vezzani, Federica; Nunzio, G.; Salgado, Ana; Costa, Rute (2025). When LMF and TMF meet. Towards a Unified Markup Framework (UMF)Terminology, 31(1) [thematic issue: Computational Terminology], pp. 72–109. ISSN 0929-9971; e-ISSN 1569-9994.

Vieira, Alice; Amaro, Raquel; Gonçalves, Matilde (2025). Inclusive Language: detecting linguistic features of inclusivity in texts related to the reception and integration of migrant people in Portugal. Linha d’Água, 38(02), pp. 1-39.

Vocásek, Tibor; Amaro, Raquel (no prelo). CDA for the Digital Era: Comparing Czech and Portuguese Media Imaginaries of AI Regulation. In: I. Atasoy, H. Tekin, M. Grajdian, eds., Digital Humanities: Theories, Practices and Methodologies. IASPM D A CH – Istambul University.

Xavier, Yolanda; Correia, Susana (2025). Is there an effect of nasality and vowel quality on the ratings of accentedness, comprehensibility, and intelligibility? The case of L2 European Portuguese [Poster]. The 34th Conference of the European Second Language Association (EuroSLA 34), UiT the Arctic University of Norway, Tromsø, Norway, 25-28 junho 2025.

Xavier, Yolanda; Correia, Susana (no prelo). An acoustic analysis of nasal vowels and reduced oral vowels produced by L1 Ukrainian speakers of L2 European Portuguese on Intermediate and Advanced levels. Lingua.

Xavier, Yolanda; Correia, Susana (2025). Is there an effect of nasality and vowel quality on the ratings of accentedness, comprehensibility, and intelligibility? The case of L2 European Portuguese [Poster]. 34th Conference of the the European Second Language Association, Tromsø, Norway, 25-28 junho 2025.