2025


Correia, Susana; Rato, Anabela; Ge, Yuxin; Fernandes, João Dinis; Kachlicka, Magdalena; Saito, Kazuya; Rebuschat, Patrick (2025). Effects of phonetic training and cognitive aptitude on the perception and production of non-native speech contrasts. Studies in Second Language Acquisition, 47(1), pp.440 -457. ISSN 0272-2631; e-ISSN 1470-1545.

Coutinho, Antónia (2025). O conhecimento da “língua em ação”: interpelações teóricas e didáticas. DELTA: Documentação E Estudos Em Linguística Teórica E Aplicada, 41(1). e-ISSN 1678- 460X. Disponível em:

Gonçalves, Matilde (2025). Relações entre texto e gramática: compreensão do sentido textual e percurso didático. DELTA: Documentação E Estudos Em Linguística Teórica E Aplicada, 41(1). e-ISSN 1678- 460X.

Lira, Rosane; Lobo, Maria; Corrêa, Letícia M. Sicuro (2025). Animacy and schooling in the production of null objects and accusative clitics in the acquisition of two varieties of Portuguese. In: P. Barbosa, C. Flores, eds., Null objects from a crosslinguistic and developmental perspective. John Benjamins, pp. 141-170. ISBN 9789027220035.

Seara, Isabel Roboredo; Dominguez, Michelle Gomes Alonso (2025). Resisting on social networks: digital discourses and their fighting tools. Synergies Italie, (21), pp. 121-147. ISSN 1724-0700; e-ISSN 2260-8087.

Vezzani, Federica; Nunzio, Giorgio Maria Di; Salgado, Ana; Costa, Rute (2025). When LMF and TMF meet. Towards a Unified Markup Framework (UMF). Terminology, 31(1) [thematic issue: Computational Terminology], pp.72–109. ISSN 0929-9971; e-ISSN 1569-9994.