Publications – 2022


Aguilar, Miriam; Ferré, Pilar; Hinojosa, José A.; Gavilán, José M.; Demestre, Josep (2022). Locality and attachment preferences in preverbal versus post-verbal Relative Clauses. Language, Cognition and Neuroscience [E-pub ahead of print]. ISSN 2327-3801.

Almeida, Bruno; Costa, Rute (2022). Guia para o desenvolvimento e publicação de vocabulários controlados. Versão 1.0. Lisboa: NOVA FCSH. ISBN 978-972-9347-43-6. [Infraestrutura ROSSIO – Ciências Sociais, Artes e Humanidades – LISBOA-01-0145-FEDER-022139].

Amaro, Raquel; Correia, Susana; Gonçalves, Matilde; Barbero, Chiara; Magalhães, Miguel (2022). Inclusive Host Language Teaching: Official Texts for Migrant and Refugee People. In: E. Meletiadou, ed., Handbook of Research on Policies and Practices for Assessing Inclusive Teaching and Learning. Pennsylvania, USA: IGI Global, pp.183-210. ISBN 9781799885795.

Barbero, Chiara (2022). CQL Grammars for Lexical and Semantic Information Extraction for Portuguese and Italian. In: V. Pinheiro et al., eds., Computational Processing of the Portuguese Language : 15th International Conference, PROPOR 2022, Fortaleza, Brazil, March 21–23, 2022, Proceedings. Cham: Springer, pp.376-386. e-ISBN 978-3-030-98305-5; e-ISSN 1611-3349.

Barbosa, Sílvia; Duarte Martins, Susana (2022). The neologisms of the COVID-19 pandemic in European Portuguese: from media to dictionary. In: A. Klosa-Kückelhaus; I. Kernerman, eds., Lexicography of Coronavirus-related Neologisms. Berlin/Boston: DeGruyter, pp.191-219. e-ISBN 978-3-11-079808-1.

Barbosa, Sílvia; Lino, Maria Teresa (2022, forthcoming). Images de la langue française dans le portugais européen contemporain, dans un domaine spécialisé. Le cas du domaine vinicole. In: Colloque Images des Langues Romanes: Discours, représentations et changements linguistiques, Université Paris 8, Paris, Janvier 16-17, 2020.

Batalha, Joana; Lobo, Maria; Estrela, Antónia; Bragança, Bruna (2022). Linguagem oral e escrita nos primeiros anos de escolaridade: da avaliação à intervenção. Palavras – Revista da Associação de Professores de Português, (58-59), pp.23-42. ISSN 0870-­7499.

Batoréo, Hanna (2022). A Linguística Cognitiva e o Mito da Linguagem como Instinto. In: H. Batoréo, coord., Linguagem – Cognição – Cultura: Teorias, aplicações e diálogos com foco na Língua Portuguesa (Português Europeu e Português do Brasil). Lisboa: Universidade Aberta, pp.27-45. ISBN 978-972-674-922-6.

Batoréo, Hanna (2022). Introdução. In: H. Batoréo, coord., Linguagem – Cognição – Cultura: Teorias, aplicações e diálogos com foco na Língua Portuguesa (Português Europeu e Português do Brasil). Lisboa: Universidade Aberta, pp.11-24. ISBN 978-972-674-922-6.

Batoréo, Hanna, coord. (2022). Linguagem – Cognição – Cultura: Teorias, aplicações e diálogos com foco na Língua Portuguesa (Português Europeu e Português do Brasil). Lisboa: Universidade Aberta. ISBN 978-972-674-922-6.

Braz, Ana; Marques, Isabelle Simões (2022). O debate presidencial de 2021 entre Marcelo Rebelo de Sousa e André Ventura: estratégias de argumentação e de persuasão. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.31-40. ISSN 2183-9077.

Caeiro, Pedro (2022). O uso de materiais autênticos com estudantes A1 no ensino de português língua não materna para fins específicos. PhD. Didática das Línguas – Multilinguismo e Educação para a Cidadania Global. Supervisor: Susana Correia. Universidade NOVA de Lisboa & Universidade Aberta.

Caels, Anouschka; Batoréo, Hanna (2022). Desenvolvimento da consciência metalinguística na aquisição bilingue de Português Europeu e Neerlandês. In: P. Osório; L. Castro Moutinho, coords., Cadernos de PLE. Estudos variacionistas e aplicados em Língua Não-Materna. Aveiro: UA Editora – Universidade de Aveiro, pp.32-57. e-ISSN 2795-5680.

Costa Joaquim, Carolina (2021). Mulheres em posição de liderança: a representação discursiva do agir. PhD thesis. Supervised by Antónia Coutinho. NOVA University Lisbon.

Costa, Raquel; Lobo, Maria (2022). Compreensão de estruturas com movimento A´ em crianças com Perturbações do Espectro do Autismo. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.75-94. ISSN 2183-9077.

Costa, Rute (2022). Les normes au service de la terminologie numérique. In: F. Vezzani, Terminologie numérique: conception, représentation et gestion. Linguistic Insights. Studies in Language and Communication. Vol. 290. Bern: Peter Lang, pp.13-16. e-ISBN 978-3-0343-4264-3. ISBN 978-3-0343-4394-7. [Prefácio]

Costa, Rute (2022). The dawn of terminology studies in Portugal. In: K. Warburton, J. Humbley, eds., History of Terminology. John Benjamins.

Costa, Rute; Carvalho, Sara; Anic, Ana Ostroski; Fahad Khan, Anas, eds. (2022). Proceedings of the LREC 2022 Workshop on Terminology in the 21st century: many faces, many places (Term21). Paris: ELRA. ISBN 979-10-95546-95-5; EAN 979109554712.

Costa, Rute; Ramos, Margarida; Salgado, Ana; Carvalho, Sara; Almeida, Bruno; Silva, Raquel (2022). Neoterm or neologism? A closer look at the determinologisation process. In: A. Klosa-Kückelhaus, I. Kernerman, eds., Lexicography of Coronavirus-related Neologisms. Berlin/Boston: DeGruyter, pp.237-259. ISBN 978-3-11-079808-1.

Costa, Rute; Roche, Christophe; Salgado, Ana (2022). Standards for Representing Lexicographic Data: An Overview. Version 1.0.0. DARIAH-Campus. [Training module].

Costa, Rute; Roche, Christophe; Salgado, Ana (2022). LexModel – Core Terminology for Lexicography. HAL-03730918. [Work in progress].

Costa, Rute; Salgado, Ana; Almeida, Bruno; Carvalho, Sara; Ramos, Margarida; Silva, Raquel, eds. (2022). Shaping knowledge through language: LSP in theory and practice. Book of Abstracts. Lisboa: CLUNL | NOVA FCSH. ISBN 978-989-54081-4-6.

Costa, Rute; Salgado, Ana; Carvalho, Sara; Tasovac, Toma; Simões, Alberto (2022, no prelo). Domain label ontology for health sciences applied to the Portuguese, French, and Spanish Academy dictionaries. In: Terminologica. Chambéry: Presses Universitaires Savoie Mont Blanc.

Costa, Rute; Salgado, Ana; Ramos, Margarida; Kahn, Fahad; Carvalho, Sara; Tasovac, Toma; Almeida, Bruno; Khemakhem; Mohamed; Romary, Laurent; Silva, Raquel (2022). Integrating Terminological and Ontological Principles into a Lexicographic Resource. In: G.M. Nunzio; G. M. Henrot; M. T. Musacchio; F. Vezzani, eds., MDTT 2022. Proceedings of the 1st International Conference on Multilingual Digital Terminology Today. CEUR Workshop Proceedings. ISSN 1613-0073.

Costa, Rute; Salgado, Ana; Ramos, Margarida; Khan, Fahad; Carvalho, Sara; Tasovac, Toma; Almeida, Bruno; Khemakhem Mohamed; Romary, Laurent; Silva, Raquel (2022). Integrating Terminological and Ontological Principles into a Lexicographic Resource. [Poster] 1st International Conference on Multilingual digital terminology today. Design, representation formats and management systems, Padova, Italy, 16-17 June 2022.

Coutinho, Antónia; Correia, Clara Nunes (2022). Tempos e temporalidades : Contribuições para a descrição do ‘comentário’ como género. Linguística – Revista de Estudos Linguísticos da Universidade do Porto, 1 [special issue], pp.239-261. ISSN 1646-6195.

Coutinho, Antónia; Miranda, Florencia (2022). Los tipos discursivos en etiquetas de vino: exploraciones comparativas en portugués y español. In: M. Ibáñez Rodríguez, ed., Enotradulengua. Géneros y tipos textuales en el sector del vino. Berlim: Peter Lang, [n.a.]. ISBN 9783631880050.

Dechamps, Christina (2022). Terminologie juridique et enjeux interculturels en communication spécialisée multilingue. Trabalhos em Linguística Aplicada, 61(1), pp.86-96. ISSN 2175-764X.

Dechamps, Christina (2022, forthcoming). Glossaire terminologique collaboratif et Data-Driven Learning dans la traduction du lexique artistique. In: Nuove strategie per la traduzione del lessico artistico: da Giorgio Vasari a un corpus plurilingue dei beni culturali. Firenze: Firenze University Press.

Dechamps, Christina (2022, forthcoming). Le glossaire terminologique collaboratif comme moteur d’apprentissage d’une langue de spécialité. In: Langue – Profession – Science – 2.1, Actes du Ve Colloque international de l’Association des Langues étrangères et des Lettres de Serbie. Belgrade: Belgrade University Press.

Duarte Martins, Susana (2022). Lexical-based methodological approaches applied to foreign language for specific purposes teaching and learning. In: R. Ruiz-Cecilia, ed., 3rd New Trends in Foreign Language Teaching. Valencia: Tirant Lo Blanch, pp.927-956. ISBN 978-84-19071-88-0.

Duarte Martins, Susana (2022, forthcoming). Digital dictionaries as a pedagogical tool in foreign language didactics. Cahiers de Lexicologie, 122. ISSN 0007-9871.

Duarte Martins, Susana (2022, forthcoming). O desenvolvimento da competência de escrita na aula de português língua estrangeira em ambiente digital: do feedback corretivo ao feedback construtivo e follow-up como estratégias. In: Congresso Internacional da Associação de Linguística e Filologia da América Latina (ALFAL). S. Paulo: Pontes Editores.

Estrela, Antónia; Magarreiro, Vanda; Ferreira, Patrícia (2022, forthcoming). Das expetativas à diferenciação: Percursos de construção de materiais didáticos no ensino superior. In: C. Castro, A. Madeira, eds., Desenvolvimento de materiais didáticos para Português como Língua Não Materna: experiências e desafios. Lidel.

Fidalgo, Marta (2022). Agir sobre os textos: Contributos para uma (teoria) linguística da revisão tradutológica. PhD thesis. Supervised by Antónia Coutinho. NOVA University Lisbon.

Fiéis, Alexandra; Madeira, Ana (2022). Control, restructuring and temporal interpretation: a view from Portuguese. [Poster] SCUP 2022 – Syntactic Conferences at the University of Palermo: The Syntax of Causative, Perception and Restructuring Verbs in Romance and Latin, Palermo, Itália, 26-27 de maio de 2022.

Fiéis, Alexandra; Madeira, Ana; Teixeira, Joana (2022). A Estratégia da Posição do Antecedente em línguas românicas de sujeito nulo. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.109-123. ISSN 2183-9077.

Fiéis, Alexandra; Madeira, Ana; Teixeira, Joana (2022). Microvariation in the resolution of pronominal subjects in Romance: European Portuguese vs. Italian. Isogloss, 8(5) [special issue: RLLT19, Selected papers from Going Romance Amsterdam], pp.1-20. ISSN 2385-4138.

Gonçalves, Neide; Moita, Mara; Mineiro, Ana (2022, forthcoming). Um olhar diacrónico à variação fonológica e lexical da língua gestual portuguesa no conto capuchinho vermelho. Revista Sensos-e. ISSN 2183-1432.

Gu, Wenjun (2022). Aquisição da posição dos clíticos em português europeu como L2. Rotas a Oriente. Revista de estudos sino-portugueses, (2), pp.205-226. ISSN 2184-9900; e-ISSN. 2795-4080.

Jorge, Noémia (2022). A compreensão de géneros orais no ensino secundário em Portugal: dos programas curriculares aos manuais escolares. Veredas – Revista de Estudos Linguísticos, 26 (1), pp.78-95. e-ISSN 1982-2243.

Leal, Audria (2022, forthcoming). O ensino da leitura em textos multimodais: o caso do gênero cartoon/charge. In: J.R. Carvalho, E. Leurquin, I. Azevedo, M.F. Carneiro, eds., O Agir de Linguagem na Escola e na Universidade, pp.55-72.

Leitão, Maria Alexandra; Jorge, Noémia (2022). Autores, textos e modos literários nos programas curriculares e nas provas de avaliação externa – que relação? Palavras – Revista da Associação de Professores de Português, (58-59), pp.107-118. ISSN 0870­-7499.

Lobo, Maria; Batalha, Joana; Estrela, Antónia; Bragança, Bruna (2022). Desenvolvimento sintático em produções escritas de crianças de 1.º ciclo. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.150-163. ISSN 2183-9077.

Lobo, Maria; Santos, Ana Lúcia (2022). Aquisição da sintaxe do português europeu como língua materna: ponto da situação. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.264-279. ISSN 2183-9077.

Londral, Ana Rita; Azevedo, S.; Dias, P.; Ramos, C.; Santos, J.; Martins, F.; Silva, Raquel; Semedo, H.; Vital, C.; Gualdino, A.; Falcão, J.; Lapão, Luís; Coelho, P.; Fragata , J. G. (2022). Developing and validating high-value patient digital follow-up services: a pilot study in cardiac surgery. BMC Health Services Research, (22), pp.1-13. ISSN 1472-6963.

Madeira, Ana; Alexandre, Nélia (2022). Aquisição e desenvolvimento linguísticos: investigação e aplicações – sintaxe de português europeu L2. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.280-300. ISSN 2183-9077.

Madeira, Ana; Fiéis, Alexandra; Teixeira, Joana (2022, forthcoming). Anaphora resolution in L2 European Portuguese: Animacy effects and the position of the antecedent. In: V. Torrens, ed., Language Acquisition in Romance Languages. John Benjamins.

Martelli, Federico; Maru, Marc; Campagnano, Cesare; Navigli, Roberto; Velardi, Paola; Ureña-Ruiz, Rafael-J; Frontini, Francesca; Quochi, Valeria; Kallas, Jelena; Koppel, Kristina; Langemets, Margit; Does, Jesse; Tempelaars, Rob; Tiberius, Carole; Costa, Rute; Salgado, Ana; Krek, Simon; Čibe, Jaka; Dobrovoljc, Kaja; Gantar, Polona; Munda, Tina (2022). D3.8 Lexical-semantic analytics for NLP – final report. 67 p. Report [H2020-INFRAIA-2016-2017 Grant Agreement No. 731015 ELEXIS – European Lexicographic Infrastructure].

Martelli, Federico; Navigli, Roberto; Krek, Simon; Kallas, Jelena; Gantar, Polona; Koeva, Svetla; Nimb, Sanni; Sandford Pedersen, Bolette; Olsen, Sussi; Langemets, Margit; Koppel, Kristina; Üksik, Tiiu; Dobrovoljc, Kaja; Ureña-Ruiz, Rafael; Sancho-Sánchez, José-Luis; Lipp, Veronika; Váradi, Tamás; Győrffy, András; László, Simon; Quochi, Valeria; Monachini, Monica; Frontini, Francesca; Tiberius, Carole; Tempelaars, Rob; Costa, Rute; Salgado, Ana; Čibej, Jaka; Munda, Tina (2022). Parallel sense-annotated corpus ELEXIS-WSD 1.0. Slovenian language resource repository CLARIN.SI. ISSN 2820-4042. [H2020-INFRAIA-2016-2017. Grant Agreement No. 731015 ELEXIS – European Lexicographic Infrastructure.]

Martins, Ana Sousa (2022, forthcoming). Materiais digitais e textos de leitura extensiva. In: C. Castro, A. Madeira, eds., Desenvolvimento de materiais digitais para Português como Língua Não Materna: experiências e desafios. Lisboa: Lidel.

Matos, João de (2022, forthcoming). Poderá uma língua natural ser sexista? Lisboa: Colibri.

Mineiro, Ana; Faria, Sofia; Moita, Mara (2022). Aquisição e desenvolvimento atípico da linguagem em crianças surdas. In: M.J. Freitas, M. Lousada, D. Caetano Alves, eds., Linguística clínica: Modelos, avaliação e intervenção. Berlim: Language Science Press, pp.477-503. ISBN 978-3-96110-400-0.

Moita, Mara (2022). A Aquisição de Dependências Sintáticas com Movimento em Crianças Surdas com Implante Coclear: Um défice de movimento? PhD thesis. Supervised by João Costa; Maria Lobo. NOVA University Lisbon.

Moita, Mara; Abreu, A.M.; Mineiro, Ana (2022, forthcoming). Tracking the evolution of iconic signs to understand the emergence of a phonological system. In: W. Sandler, M. Aronoff, C. Padden, eds., The emergence of Sign Languages. Languages.

Moita, Mara; Lobo, Maria (2022). Compreensão de estruturas sintáticas com movimento A’ e com movimento A em crianças portuguesas surdas com implante coclear: efeitos da idade de início de exposição ao input linguístico e do tempo de exposição à língua. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.181-205. ISSN 2183-9077.

Muniz-Lima, Isabel (2022). Modos de interação digital. PhD thesis. Supervised by Matilde Gonçalves (Universidade NOVA de Lisboa); Mônica Cavalcante (Universidade Federal do Ceará).

Pereira, Ronan (2022). A aquisição de clíticos em português europeu L2 e a Hipótese de Reconfiguração dos Traços. Diacrítica, 36(1), pp.108–132. e-ISSN 2183-9174.

Pereira, Ronan (2022). Contrastando o português paulista e o português gaúcho: interpretação da formalidade dos pronomes sujeito de segunda pessoa do singular. Revista da Associação Portuguesa de Linguística, (9), pp.206-222. ISSN 2183-9077.

Pina, Ana S.; Morgado, Leonor; Duncan, Krystyna L.; Carvalho, Sara; Carvalho, Henrique F.; Barbosa, Arménio J. M.; Mariz, Beatriz de P.; Moreira, Inês P.; Kalafatovic, Daniela; Faustino, Bruno M. Morais; Narang, Vishal; Wang, Tong; Pappas, Charalampos G.; Ferreira, Isabel; Roque, A. C. A.; Ulijn, Rein V. (2022). Discovery of phosphotyrosine-binding oligopeptides with supramolecular target selectivity. Chemical science, (1), pp.210-217. ISSN 2041-6520.

Pinheiro, Vládia; Gamallo, Pablo; Amaro, Raquel; Scarton, Carolina; Baptista, Fernando; Silva, Diego; Magro, Catarina; Pinto, Hugo, eds. (2022). Computational Processing of the Portuguese Language: 15th International Conference, PROPOR 2022, Fortaleza, Brazil, March 21-23, 2022, Proceedings. Springer International Publishing AG. 442p. [Lecture Notes in Computer Science; n.1].

Ruivo, Alexandra (2022). A cor do silêncio ou o trabalho com o texto poético no ensino secundário – contributos para a construção de um modelo didático dinâmico. PhD thesis. Supervised by Antónia Coutinho. Universidade Aberta & NOVA University Lisbon.

Salgado, Ana (2022). Terminological Methods in Lexicography: Conceptualising, Organising and Encoding Terms in General Language Dictionaries. PhD thesis. Supervised by Rute Costa. NOVA University Lisbon.

Salgado, Ana; Costa, Rute; Tasovac, Toma (2022). Applying terminological methods to lexicographic work: terms and their domains. In: A. Klosa-Kückelhaus; S. Engelberg; C. Möhrs; P. Storjohann, eds., Dictionaries and Society. Proceedings of the XX EURALEX International Congress. Mannheim: IDS-Verlag, pp.181-195. ISBN 978-3-937241-87-6.

Salgado, Ana; Costa, Rute; Tasovac, Toma (2022, forthcoming). Comprender el mundo para mejorar un diccionario: las marcas temáticas en el Diccionario de la Lengua Española de la Real Academia Española. In: IX Congreso Internacional de Lexicografía Hispánica: Lexicografía del Español. Internacionalización e Intercomunicación, Tenerife, Espanha.

Salgado, Ana; Costa, Rute; Tasovac, Toma (2022, forthcoming). Is there a Place for Orthographic Dictionaries in the 21st Century? In: 11th International Conference on Historical Lexicography and Lexicology (ICHLL11), June 16-18, Spain.

Seara, Isabel Roboredo (2022, forthcoming). A cortesia dissimulada nos discursos considerados ‘populistas’ em Portugal. In: M.A. Marques et al., orgs., Populismos e suas linguagens.

Silva, Gonçalo; Glória, Ana Celeste; Salgueiro, Ângela; Almeida, Bruno; Roque de Freitas, Marco; Freire, Nuno; Monteiro, Daniel Veiga (2022). ROSSIO Infrastructure: a digital humanities platform to explore the Portuguese cultural heritage. Information, 13(2), 50. ISSN 2078-2489.

Silva, Raquel; Carvalho, Sara; Costa, Rute; Fonseca, Micaela; Quaresma, Claúdia; Londral, Ana Rita (2022). Relato de Pesquisa. Linguística e literacia em saúde: promoção de comunicação humanizada num ambiente virtual [e-Poster]. Anais da 2.ª Conferência Brasileira de Letramento em Saúde, REBRALS. Eixo Temático: Comunicação letrada em saúde, Código resumo 5037909. Brasil, 22-24 de junho 2022. ISSN 2764-8079.

Simões, Alberto; Salgado, Ana (2022). Smart Dictionary Editing with LeXmart. In: A. Klosa-Kückelhaus, S. Engelberg, C. Möhrs, P. Storjohann, eds., Dictionaries and Society. Proceedings of the XX EURALEX International Congress. Mannheim: IDS-Verlag, pp.423-434. ISBN 978-3-937241-87-6.

Soares-Jesel, Carla; Lobo, Maria; Santos, Ana Lúcia (2022). The problem of pseudoclefts in French: intersection configurations and intervention in language acquisition. Isogloss, 8(5), pp.1-22. ISSN 2385-4138.

Tasovac, Toma; Salgado, Ana; Costa, Rute (2022). Introduction to Dictionaries. Version 1.0.0. DARIAH-Campus. [Training module].

Tasovac, Toma; Tiberius, Carole; Bamberg, Claudia; Bellandi, Andrea; Burch, Thomas; Costa, Rute; Ďurčo, Matej; Frontini, Francesca; Hennemann, Julia; Heylen, Kris; Jakubíček, Miloš; Khan, Fahad; Klee, Anne; Kosem, Iztok; Kovář, Vojtěch; Matuška, Ondřej; McCrae, John; Monachini, Mónica; Mörth, Karlheinz; Munda, Tina; Quochi, Valeria; Repar, Andraž; Roche, Christophe; Salgado, Ana; Sievers, Henrike; Váradi, Tamás; Weyand, Sandra; Woldrich, Anna; Zhanial, Susanne (2022). D5.3 Overview of Online Tutorials and Instruction Manuals. 31 p. [H2020-INFRAIA-2016-2017 Grant Agreement No. 731015 ELEXIS – European Lexicographic Infrastructure].

Tavares, Gabriela; Deme, Andrea; Correia, Susana (2022). Phonological acquisition of European Portuguese oral vowels: A forced-choice identification study with Hungarian native speakers. Toronto Working Papers in Linguistics, 44, pp.1-19. ISSN 1718-3510.

Teixeira, Carla (2022). A apresentação oral em contexto politécnico: práticas, géneros e textos em interação. Veredas – Revista de Estudos Linguísticos, 26 (1), pp.343-363. e-ISSN 1982-2243.

Teixeira, Joana; Fiéis, Alexandra; Madeira, Ana (2022). Are non-native speakers sensitive to microvariation in anaphora resolution? The case of Italian learners of European Portuguese. In: Y. Gong, F. Kpogo, eds., BUCLD 46: Proceedings of the 46th annual Boston University Conference on Language Development. Somerville, MA: Cascadilla Press, pp.783-796.

Vaz, Stéphanie; Lobo, Maria; Lousada, Marisa (2022). Avaliação com base em narrativas orais. In: M.J. Freitas, M. Lousada, D. Caetano Alves, eds., Linguística clínica: Modelos, avaliação e intervenção. Berlim: Language Science Press, pp.403-431. ISBN 978-3-96110-400-0.

Wang, Suoying (2022, forthcoming). A Cultura no Dicionário bilingue Chinês-Português-Chinês. In: Jornadas dos Dicionários.