New publication: “Linguagens de Poder”

The “International Congress Languages of Power” (Congresso Internacional Linguagens de Poder), held at University of Minho on 12-13rd of July 2019, resulted in the publication Linguagens de Poder (“Languages of Power”), edited by Maria Aldina Marques and Sérgio Guimarães de Sousa.

Several members and collaborators of CLUNL participated actively in the Congress and their papers can be found in this new publication:

Joaquim, Carolina (2019). A representação discursiva de mulheres e homens em posição de destaque: um estudo comparativo e exploratório. In: M. A. Marques and S. Guimarães de Sousa, eds., Linguagens de Poder. 1.st ed. V. N. Famalicão: Edições Húmus, pp.133-156. ISBN 978-989-755-430-8.

Marques, Isabelle and Sebastião, Isabel (2019). Como a linguagem se torna poder: “Make America Great Again”. In: M. A. Marques and S. Guimarães de Sousa, eds., Linguagens de Poder. 1.st ed. V. N. Famalicão: Edições Húmus, pp.55-78. ISBN 978-989-755-430-8.

Rosa, Rute; Ricciardi, Natalia and Gonçalves, Matilde (2019). O papel do graffiti na construção do (contra)poder: um estudo comparativo Portugal/Argentina. In: M. A. Marques and S. Guimarães de Sousa, eds., Linguagens de Poder. 1.st ed. V. N. Famalicão: Edições Húmus, pp.263-281. ISBN 978-989-755-430-8.

Seara, Isabel Roboredo (2019). “O presidente é o fusível de segurança do sistema”. Discurso de comemoração de mandato presidencial e diálogo subsequente. Construção do ethos de proximidade e de autoridade. In: M. A. Marques and S. Guimarães de Sousa, eds., Linguagens de Poder. 1.st ed. V. N. Famalicão: Edições Húmus, pp.95-116. ISBN 978-989-755-430-8.

Teixeira, José (2019). Publicidade e storytelling: a força de uma metáfora numa linguagem de poder. In: M. A. Marques and S. Guimarães de Sousa, eds., Linguagens de Poder. 1.st ed. V. N. Famalicão: Edições Húmus, pp.245-262. ISBN 978-989-755-430-8.