Doctoral Theses


Alzamora, Helena (2018). As perífrases verbais no português europeu contemporâneo. PhD. Supervised by Clara Nunes Correia. Universidade NOVA de Lisboa. Available at: http://hdl.handle.net/10362/35961 [Accessed 24 Oct. 2018].

Batalha, Joana (2018). Relações entre conhecimento explícito da língua e a competência de leitura. Compreensão de dependências referenciais no ensino básico. PhD. Supervised by João Costa (Universidade NOVA de Lisboa) and Ana Luísa Costa (Instituto Politécnico de Setúbal). Universidade NOVA de Lisboa. Available at: http://hdl.handle.net/10362/43439 [Accessed 18 Oct. 2018].

Carvalho, Sara (2018). A terminological approach to knowledge organization within the scope of endometriosis: the EndoTerm project. PhD. Supervised by Rute Costa (Universidade NOVA de Lisboa) and Christophe Roche (Université Savoie Mont Blanc). Co-tutelle agreement between the Universidade NOVA de Lisboa and the Communauté Université Grenoble Alpes. Available at: http://hdl.handle.net/10362/49745 [Accessed 7 Nov. 2018].

Teixeira, Joana (2018). L2 Acquisition at the interfaces: Subject-verb inversion in L2 English and its pedagogical implications. PhD. Supervised by Ana Madeira and Ana Gonçalves Matos. Universidade NOVA de Lisboa. Available at: http://hdl.handle.net/10362/54381 [Accessed 14 Dec. 2018].

Valentim, Duane (2018). Proposta de trabalho didáctico sobre o conteúdo Enunciação Reportada sob uma abordagem enunciativa. PhD. Supervised by Marília Blundi Onofre (Universidade Federal de São Carlos, SP) and Helena Topa Valentim (Universidade NOVA de Lisboa). Universidade Federal de São Carlos, São Paulo (Brazil). Available at: https://repositorio.ufscar.br/bitstream/handle/ufscar/10118/VALENTIM_Duane_2018.pdf?sequence=4&isAllowed=y [Accessed 19 Nov. 2018].